Fronsende wenkbrauwen in telefonieland

Fronsende wenkbrauwen in telefonieland

Ik timmer nu zo’n 5 jaar aan de weg met het LoketTelefonie en PrivateCloudVoIP. Een “no-nonsense” cloud gebaseerde telefoniedienst ooit gestart voor scholen, maar nu ook open voor mkb. Het tarief- en servicemodel dat we toepassen doet de wenkbrauwen van de gevestigde orde fronsen. Bij deze orde betaal je voor telefonie uit de cloud een bedrag per gebruiker per maand. Wilt u extra diensten inzetten, zoals een eenvoudige belgroep, dan moet u daar wat extra per maand voor betalen. U bestelt online en download nog wat tools om alles zelf te kunnen beheren. Oh ja, bij diezelfde orde moet u voor die beheertools vaak nog wat extra per maand betalen. Op zich niets mis mee en we zijn er al aan gewend dat de wereld zo in elkaar steekt, toch?

Mis! …het kan anders. Wij focussen ons op organisaties die gewoon willen kunnen bellen en gebeld worden tegen de beste prijs/prestatie en iemand kunnen aanspreken bij een storing, mutatie, vraag of anders. Logisch. Men wil geen studie moeten maken van een telefoniedienst met allerhande tarieven per maand per gebruiker, aanvullende diensten, belbundels en wat al niet meer. Laat staan ook nog eens een APP eigen moeten maken om alles te kunnen beheren. In het algemeen heeft men geen installatiedeskundige in dienst die op verzoek een extra stopcontact kan aanleggen? Waarom dan wel een telefoniedeskundige in dienst? Er is nota bene vaker behoefte aan een extra stopcontact dan aan een extra telefoontoestel.

In onze ogen is men veel beter geholpen wanneer men voor een vast bedrag per jaar kan “bellen en gebeld worden” en eenvoudig bij iemand kunnen aankloppen voor kleine mutaties, vragen, storingen, etc. Wij bieden daarvoor de meest flexibele beheertool die er is, namelijk een luisterend oor die daarna aan de slag gaat. Voor extra toestellen en/of diensten, geldt alleen de eenmalige aanschaf. De jaarlijkse kosten blijven gelijk ongeacht het aantal toestellen. “Jullie zijn niet goed wijs”, werd ons 5 jaar geleden verteld, maar vandaag de dag kunnen we spreken van een groot succes! Geluk heeft daar overigens weinig mee te maken, wel het slim organiseren van toonaangevende leveranciers om te komen tot de beste prijs/prestatie. Een bewezen aanpak die het mogelijk maakt om diensten haarfijn af te stemmen op kleine doelgroepen, voor ons mkb en het primair en voortgezet onderwijs. Dit is de nieuwe orde!

Onze “no-nonsense” telefoniedienst heet overigens LoketTelefonie, waaraan na 5 jaar op 100 locaties wordt geleverd. En natuurlijk kregen we ook weer kritiek over de naam, want tja… “loket”, dat heeft een stoffig imago en is een plek voor ongeïnteresseerd zuchtend personeel. Maar zegt LoketTelefonie niet in één oogopslag wat u mag verwachten? En als dat loket van toen louter enthousiast personeel zou hebben en u altijd direct werd geholpen, dat zou toch fantastisch zijn? Dát is wat wij dagelijks bieden en natuurlijk zetten wij daartoe alleen maar professionele hightech apparatuur en mensen in om te voorkomen dat er ooit een rij kan ontstaan voor ons loket.

Verwacht bij ons geen kostbare uitgebreide website met allerhande telefoniepakketten om op te klikken, want die hebben we dus niet. Het is wat het is, één bedrag per jaar plus maandelijks de werkelijk gemaakte gesprekskosten. En de beltarieven zijn natuurlijk ook weer toegespitst op de doelgroep, waar vooral veel korte gesprekken plaatsvinden. Dus beperkt starttarief per gesprek en geen belbundels met een te hoge risico-opslag.

Wilt u meer weten over de nieuwe orde op het gebied van telefonie? Bel dan even met 040-3030000 of mail info@lokettelefonie.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.